Utwórz folder
Zadanie4, następnie plik
zadanie4.html - dołącz do niego skrypt
zadanie4.js
zawierający rozwiązanie poniższych zadań.
Uwaga
W funkcjach neleży umieścić komentarze opisujące przeznaczenie poszczególnych instrukcji.
Komentarz umieszczamy po znaku // (jednowierszowy)
lub
/*
*/ (wielowierszowy)
- function suma(a, b) {...}
Oblicza i zwraca sumę 2 liczb całkowitych podanych przez użytkownika.
Utwórz funkcję stosując:
- deklarację funkcji
- wyrażenie funkcyjne
- funkcję strzałkową.
- function podstawy(a, b) {...}
Obliczy różnicę, iloczyn i iloraz 2 liczb podanych przez użytkownika.
W przypadku ilorazu sprawdza, czy można operację wykonać.
- function bmi(masa, wzrost) {...}
BMI = masa / wzrost2 - wskaźnik masy ciała.
Użytkownik podaje obie wartości (prompt), następnie funkcja wykonuje obliczenia i zwraca wynik w postaci
komunikatu alert
Dane pobieramy z tabeli:
| Kategoria | BMI (kg/m²) | Waga ciała |
| wygłodzenie | < 16,0 | niedowaga |
| wychudzenie | 16,0–16,99 |
| niedowaga | 17,0–18,49 |
| pożądana masa ciała | 18,5–24,99 | optimum |
| nadwaga | 25,0–29,99 | nadwaga |
| otyłość I stopnia | 30,0–34,99 | otyłość |
| otyłość II stopnia (duża) | 35,0–39,99 |
| otyłość III stopnia (chorobliwa) | ≥ 40,0 |
- function trojkat(a, b, c) {...}
Wczyta od użytkownika 3 liczby całkowite, następnie wypisze, czy dałoby się utworzyć z nich trójkąt.
- function szyfr (tekst) {...}
Funkcja szyfruje podany tekst i wypisuje wyświetla w oknie alert.
Szyfrowanie ma się odbywać w taki sposób, aby litera zaszyfrowana była przesunięciem
o 2 względem alfabetu (zapętlenie), np. a -> c, k->m, z->b.
- function silnia(n) {...}
Funkcja oblicza silnię liczby n.
Wynik wyświetla w kontenerze id=silnia.
- function gra(gracz1, gracz2) {...}
Funkcja jest wersją gry kamień, papier, nożyce.
Gracze wpisują wybrany element - funkcja zwraca wynik: gracz 1, gracz 2, remis.
Jeśli do funkcji zostanie przekazany niewłaściwy argument - funkcja informuje o tym.
- function maksimum(...) {...}
Do funkcji przekazujemy dowolną ilość argumntów (nie mniejszą niż 2).
Wynikiem jest największa podana wartość.
Jeśli do funkcji zostaną podane argumenty nie będące liczbami pojawia się komunikat o błędzie w formie okienka alert.
- function samogloski(wyraz) {...}
Napisz funkcję, która poda ilość samogłosek występujących w podanym wyrazie.
- function maszyna(...) {...}
Napisz funkcję, do której przekazujemy dowolną ilość argumentów.
Spośród podanych argumentów wybierany jest jeden, losowy.