Utwórz folder
Python - zadania, umieść rozwiązania w tym katalogu.
-
Wiedząc, że pierwiastek n-tego stopnia z x równa się x do potęgi 1/n,
oblicz wartość pierwiastka n-tego stopnia z liczby liczba.
Jeśli operacja jest niemożliwa do wykonania pojawia się właściwy komunikat.
-
Używając instrukcji Pythona oblicz resztę z dzielenia 11 przez 7
i zapamiętaj wynik w zmiennej o nazwie Z.
Następnie, pojedynczym poleceniem Pythona i bez użycia nawiasów, przemnóż zmienną Z przez Z+1.
-
Napisz program "powiel.py", który wczyta od użytkownika pewien napis,
a następnie wyświetli 50 kopii tego napisu, każda w osobnej linii.
-
Napisz program "pole_tr.py", który obliczy pole trójkąta,
pod warunkiem że użytkownik poda wysokość i długość podstawy tego trójkąta.
-
Napisz program "odsetki.py", który obliczy stan konta za N lat,
gdzie stan początkowy konta wynosi SPK, a stopa oprocentowania P % rocznie (obowiązuje roczna kapitalizacja odsetek).
N, SPK i P podaje użytkownik programu.
-
zadanie dla ambitnych
Napisz program "prk.py", który obliczy wszystkie pierwiastki rzeczywiste równania kwadratowego
o postaci ax2+bx+c=0, gdzie a, b i c podaje użytkownik.
Program powinien na początku sprawdzić, czy wprowadzone równanie jest rzeczywiście kwadratowe.
-
Napisz program "numer.py", który zamieni wprowadzony przez użytkownika ciąg cyfr na formę tekstową:
a) znaki nie będące cyframi mają być ignorowane
b) konwertujemy cyfry, nie liczby, a zatem:
- 911 to "dziewięć jeden jeden"
- 1100 to "jeden jeden zero zero"
-
Napisz program "oceny.py", który wczytuje od użytkownika kolejne oceny i:
a) sprawdza czy wprowadzona ocena jest na liście dopuszczalnych na wydziale ocen
(jeżeli ocena jest na liście dopuszczalnych na wydziale ocen, dodaje ją na listę otrzymanych ocen)
b) jeżeli wciśnięto sam Enter, oznacza to koniec listy otrzymanych ocen
c) wyświetla wyliczoną dla listy otrzymanych ocen średnią arytmetyczną.
-
Napisz program "lotto.py", który wyświetli 6 losowych i nie powtarzających się liczb z zakresu od 1 do 49.
-
Napisz program, który wczyta od użytkownika tekst, a następnie wyświetli go w ramce z gwiazdek,
np.: HELLO STRANGER! ->
**********************
* HELLO STRANGER! *
**********************
-
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X,
a następnie wyświetli TRÓJKĄT prostokątny o długości przyprostokątnej X,
np.: 5 ->
*
**
* *
* *
*****
-
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X, a następnie wyświetli romb o wysokości 2X,
np.: 2 ->
/\
/ \
\ /
\/
-
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X, a następnie wyświetli kwadrat z gwiazdek o długości boku X,
np.: 4 ->
****
* *
* *
****