Następnie stosujemy filtr falowania Filtry|Zniekształcenia|Fale...
dobieramy ustawienia:
aby uzyskać efekt zbliżony do poniższego:
Stosujemy filtr rozmycia w ruchu Filtry|Rozmycie|Koliste rozmycie w ruchu...
z ustawieniami, jak na obrazie poniżej...
uzyskujemy:
Następnie stosujemy: Filtry|Światło i cień|Efekty świetlne ,
przechodzimy do zakładki [Mapowanie wypukłości]
i ustawiamy ją tak, jak na zdjęciu poniżej. Z resztą opcji można eksperymentować.
pozostaje już tylko dodanie koloru: Kolory|Barwienie... oraz delikatne rozmycie Gaussa:
zapisujemy pracę renderowanie2.xcf eksportujemy do renderowanie2.jpg
Tworzymy nowy plik [Plik] -> [Nowy] o wymiarach 1024x768
Zapisujemy: saturn.xcf
Dodajemy warstwę Shift+Ctrl+Npierścienie
Wybieramy gradient [Crown modling] z ustawieniami:
Ze środka ekrany (512x384) przeciągamy w dowolnym kierunku odcinek o długości 60 (dane w dolnej części ekranu)
zarwierdzamy [Enter]
Korzystając z zaznaczenia eliptycznego zaznaczamy pierścień, jak pokazano na rysunku
naciskamy klawisz [Del]
następnie zaznaczamy
odwracamy zaznaczenie [Del], efekt
[Zaznaczenie] -> [Brak] lub Shift+Ctrl+A
Wybieramy narzędzie nachylenie - ustawiamy wartości
Prawy Pprzycisk Myszy (PPM) na warstwie pierścienie -> [Dopasuj warstwę do wymiarów obrazu]
Dodajemy warstwę planeta
Korzystając z zaznaczenia eliptycznego tworzymy "obrys planety"
Ponownie filtr chmury z menu: [Filtry] -> [Renderowanie] -> [Projektowanie sfery]
Ustawiamy wartości zbliżone do poniższych:
aby uzyskać efekt
Zaznaczamy pierścienie (zaznaczenie według koloru, [Zaznaczenie -> Odwróć]) - wymazujemy gumką część planety
[Zaznaczenie -> Brak]
Na koniec dodajemy na nowych warstwach nowe planety, supernową , błysk gradientowy, itp.
Korzystając z narzędzi tekstowych dodajemy podpis
zapisujemy pracę saturn.xcf eksportujemy do saturn.jpg
««« ukryj
morze
instrukcja rozwiń »»»
Tworzymy nowy plik [Plik] -> [Nowy] wymiary domyślne np. 1920x1080 (kolor wypełnienia dowolny)
Zapisujemy: morze.xcf
Wybieramy gradient liniowy.
Kolor pierwszolpanowy R=30 G=140 B=255:
Kolor drugoplanowy: R=130 G=210 B=255:
Trzymając klawisz Ctrl przeciągamy od dolnej krawędzi ekranu do górnej Enter.
Wybieramy: [Filtry] -> [Szum] -> [Szum RGB...]
Ustawiamy wartości jak na rysunku:
Kolejny filtr: [Filtry] -> [Rozmycie] -> [Liniowe rozmycie ruchu...]
Ustawiamy wartości jak poniżej:
Kolejny filtr: [Filtry] -> [Światło i cień] -> [Efekty świetlne...]
Wybieramy kartę [światło] i ustawiamy wartości jak poniżej:
Przełączamy się na kartę [Mapowanie wypukłości] i zaznaczamy [Odworowanie wypukłości]
Dodajemy nową warstwę [niebo]
Kolejny filtr: [Filtry] -> [Renderowanie] -> [Szum] -> [Jednolity szum...]
Klikamy [Nowe ziarno] aby uzyskać efekt zbliżony do chmur:
Korzystając z zaznaczenia eliptycznego zaznaczamy dolną część ekranu (z lekkim zaokrągleniem). Delete - usuwamy, uwidoczniając warstwę morze.
Usuwamy zaznaczenie Shift + Ctrl + A
Wybieramy [Kolory] -> [Barwienie]. Ustawiamy aby uzyskać efekt nieba:
Dodajemy warstwę [słońce] - warstwa najwyższa.
Korzystając z narzędzi poznanych w pracy saturn (projektowanie sfery), narzędzi zaznaczania, trybów zaznaczania
staramy się uzyskać efekt słońca przedstawiony na poniższym, ostatecznym efekcie pracy.
Zapisujemy pracę morze.xcf eksportujemy do morze.jpg.